A divatipar folyamatosan változik, a márkák jönnek és mennek, a fogyasztói szokások pedig évről évre vagy akár egyik pillanatról a másikra bolygatják meg a jól megszokott rendet. Az idő múlásával pedig csak egy a biztos, ruha volt, van és lesz, akárcsak a trendek. De mindez hogyan hat a használt ruha piacára és ezzel együtt a Jemmára?
Miért más a használt ruha ma már?
Már több mint 20 éve, hogy a Jemma üzleteink elárasztották az országot, és azóta is oszlopos tagjai a használtruha-piacnak. Ez idő alatt megannyian megfordultatok nálunk, sőt nagy örömünkre többetek már sok-sok esztendeje visszajár hozzánk jemmázni. Tudjuk, látjuk és halljuk, hogy hiányoznak azok a jól megszokott, lassacskán a lelketekhez nőtt ruhamárkák, amelyek miatt újra és újra útnak indultatok kincset keresni. Viszont, ahogy változik a világ, úgy mi is.
A Jemmába minden egyes ruha Nyugat-Európából, Franciaországból, Németországból, Angliából érkezik. A legnagyobb ráhatásunk pedig arra van, hogy a fogasokon kivétel nélkül minőségi, jó állapotban lévő darabok lógjanak. Ezért meg is teszünk mindent. Ám a nagy vállalatok térnyerése, a gazdasági helyzet hullámzása, a változó trendek mind kihatnak a fogyasztói szokásokra is. S mivel a használt ruha piacán olyan áruk vannak jelen, amelyek az import ország lakosságának lenyomatai, így a Jemma márkafelhozatala is ehhez viszonyul, és alakul.
Használt ruha körképe: milyen márkákra lelhetsz nálunk?
Angliából érkező kincsek:
A brit ruházati márkák egyik legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy a palettán mindenki megtalálja a hozzá legközelebb álló darabot, a klasszikusabb vonalaktól kezdve egészen a legmodernebb trendekig. De a szigetország textil- és divatipara nem csak sokszínűségéről ismert, hisz a ruháik minősége, élvonalbeli dizájnja is általánosságban megkérdőjelezhetetlen. A Mark&Spencer, Asos és a Next pedig mind-mind olyan brandek, amelyekre használt ruha formájában nagy eséllyel lecsaphattok a Jemmában.
Marks&Spencer
Kétségtelen, hogy az 1884-ben alapított Marks&Spencer gyökerei messzire nyúlnak, ám az is, hogy az ikonikus brandet a jól ismert alapdarabjai miatt szerethetjük igazán. A basic szabású ruhák mellett természetesen trendorientált darabokat is gyártanak, és igencsak erősek a kiegészítők és a cipők terén is.
Next
Az 1982-ben debütált Next eleinte a női nadrágkosztümök és az irodai ruházat beszerezésének egyik biztos pontjaként volt ismert. Ez pedig ma sincs másképp, csupán a paletta bővült, ugyanis a klasszikus darabok mellett a trendeknek megfelelő portékák, illetve gyermekruházati termékek is megjelentek náluk.
Asos
A kétezres évek elejének gyermeke az ASOS, amely eleinte hírességeknél látott termékeket és ruhákat kezdett el forgalmazni, majd az alapítása után 4 évvel, 2004-ben dobta piacra a saját márkás női ruháit. Az online divat- és kozmetikai kiskereskedés ruhadarabjai között pedig az örök fiatalok és a 20-30 év közöttiek találhatják meg legnagyobb bizonyossággal a számításaikat.
Német-és Franciaországból érkező kincsek
A németek jól ismert precizitása igencsak meghatározza a textilipart is, amelynek történelme távoli vizekre kalauzol el minket. Ugyanis a textíliák tökéletesítését már a céhek korszakában elkezdték az országban, majd évszázadokon át törekedtek az egyre jobbra. Mindez pedig megalapozta azt, hogy ma a német divat egyértelműen minőségi, a ruhákat finom anyagok, kifogástalan szabásvonalak jellemzik, miközben a hagyomány és a határokat feszegető dizájn egyszerre van jelen a német divatpalettán. Ennélfogva a Jemma használt ruha felhozatalában is.
Hugo Boss
Mindezeknek az egyik legkiválóbb megtestesítője a Hugo Boss, ami 1924-ben indult útjára egy apró, német ruhaipari műhelyként, és mára globális márkává vált. A luxus szabászat ikonikus képviselője a kezdeti években csak a férfiakra fókuszált, és hibátlan szabásvonallal, teljes precizitással, minőségi agyagokból készítette az elegáns öltözékeket számukra. És bár kezdetben a férfi öltönyök fő gyártójaként volt ismert, azóta kibővítette a portfólióját, így hétköznapi viseleteket, illatszereket, kiegészítőket, illetve női ruhákat is lehet náluk találni.
Mango és H&M
Ezzel szemben a Mango ruháiban a mediterrán életérzés tükröződik vissza, hiszen a brandnek mindig is kifejezetten fontos volt, hogy hű legyen a gyökereihez. Az 1984-ben, Barcelonában alapított márka a saját identitása mellett a kreativitásra és a dizájnra is nagy hangsúlyt fektet, fő célcsoportja pedig a fiatalok köre. Mellette szintén ismerős név lehet a H&M, amelynek 1947-es megalapításával Erling Perssonnak az volt a célja, hogy mindenki számára megfizethető áron tegye elérhetővé a divatos megjelenést és a minőségi ruhákat.
Calvin Klein
Mindközül leginkább rebellis a Calvin Klein, amely 1968-as létrejötte óta feszegeti a határokat, miközben a ruháik az önkifejezést, az érzéki esztétikát és a minimalizmust tükrözik. Termékeik pedig kiváló minőségűek, melyeket hosszú élettartamra terveznek.
Promod
És utoljára, ámde nem utolsó sorban a francia márkák sem maradhatnak ki. A szerelem országának stílusában a mai napig fellelhetjük az időtlen eleganciát, a sikket, a régi gyökereket, miközben az új felé is kikacsintanak. Ezek egyik kiváló képviselője a Promod, mely 1975 óta hirdeti a kreativitást ruháival, amik vidáman bohémak, részleteikben pedig a sikk, az izgalom és a klasszikus jegyek is megjelennek.
A Jemma válogatási szisztémája nem enged a minőségből, ennélfogva egyenként, különböző csoportokba sorolva válogatjuk ki a Nyugat-Európából érkező ruhákat. A folyamat során végig figyelünk rá, hogy olyan darabok kerüljenek a talonba, amelyek között mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelőt. És igen, sok ruha érkezik használtan a fent említett márkák jelzéseivel ellátva, viszont garanciát arra nem tudunk vállalni, hogy minden esetben, mindegyiket megtaláljátok az üzleteinkben.